1. Postanowienia Ogólne
1.1. Polityka zwrotów dotyczy wszystkich produktów zakupionych w sklepie internetowym prowadzonym przez firmę Andrzej Józiak CIASTKARSTWO – CUKIERNICTWO, zwanym dalej „Sklepem”.
1.2. Klient ma prawo do zwrotu zakupionych produktów zgodnie z niniejszą polityką zwrotów oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
1.3. Ze względu na charakter oferowanych produktów (świeże wyroby cukiernicze), polityka zwrotów ma zastosowanie jedynie w określonych przypadkach, szczegółowo opisanych poniżej.
2. Prawo do odstąpienia od umowy
2.1. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku dostarczania produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia, jak również produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie mogą być zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.
2.2. W związku z powyższym, zwroty produktów takich jak ciasta, torty, ciastka i inne wyroby cukiernicze oferowane przez Sklep są możliwe wyłącznie w przypadku dostarczenia produktów wadliwych lub niezgodnych z zamówieniem.
3. Reklamacje dotyczące produktów
3.1. W przypadku stwierdzenia, że dostarczony produkt jest wadliwy (np. uszkodzony, zepsuty, nieświeży) lub niezgodny z zamówieniem (np. błędna ilość, inny produkt), Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
3.2. Reklamacja powinna zostać zgłoszona niezwłocznie po otrzymaniu produktu, nie później niż 24 godziny od momentu dostarczenia.
3.3. Aby złożyć reklamację, Klient powinien skontaktować się ze Sklepem drogą elektroniczną na adres joziakpiotr@wp.pl, telefonicznie pod numerem 65 571 22 60, lub osobiście w siedzibie firmy, przedstawiając szczegóły zamówienia oraz opis problemu.
4. Rozpatrywanie reklamacji
4.1. Po zgłoszeniu reklamacji, Sklep zobowiązuje się do jej rozpatrzenia w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia.
4.2. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sklep oferuje Klientowi jedno z poniższych rozwiązań:
a) Wymianę wadliwego produktu na nowy, wolny od wad,
b) Zwrot pełnej wartości wadliwego produktu na rachunek bankowy Klienta lub inny sposób uzgodniony z Klientem,
c) Udzielenie rabatu na przyszłe zakupy w Sklepie.
5. Postanowienia Końcowe
5.1. Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji zasadności zgłoszonych reklamacji oraz do odmowy jej uznania w przypadku, gdy okaże się, że produkt nie jest wadliwy lub zgłoszenie reklamacyjne nastąpiło po upływie terminu.
5.2. Niniejsza polityka zwrotów obowiązuje od dnia [data wprowadzenia] i jest integralną częścią regulaminu Sklepu.
5.3. Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w polityce zwrotów. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej Sklepu i będą obowiązywać od dnia ich opublikowania.